Το νέο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ Λυκείου επιβάλλει την οργάνωση της ύλης με βάση τις αρχές της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, της διαθεματικότητας, αλλά και της διακειμενικότητας. Σε μία πρώτη φάση(Οκτώβριος-Δεκέμβριος) 2011 οι μαθητές μου κι εγώ δουλεύουμε πάνω στην πρώτη θεματική ενότητα(Τα φύλα στη Λογοτεχνία), η οποία και έχει χωριστεί σε πέντες υποθέματα μελέτης, καθένα από τα οποία επεξεργάζεται ξεχωριστή ομάδα μαθητών(5 μαθητές ανά ομάδα), με διακριτούς ρόλους μεταξύ των μελών της. Παρακάτω δίνονται συνοπτικά οι φάσεις της ερευνητικής εργασίας, με βάση τις υποδείξεις του Υπουργείου Παιδείας.
α) Πριν την Ανάγνωση: Επεξεργασία των κειμένων "Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή" , "Του γιου της χήρας". Η επεξεργασία γίνεται από όλες τις ομάδες με βάση κοινούς άξονες, που έχουν δοθεί από την καθηγήτρια σε φύλλο εργασίας.
β) Κυρίως Ανάγνωση: Στη φάση αυτή κάθε ομάδα επεξεργάζεται διαφορετικά κείμενα ανάλογα με το υπόθεμα μελέτης που της έχει ανατεθεί Αρχικά, οι μαθητές επεξεργάζονται κάθε κείμενο χωριστά και εν συνεχεία επιχειρούν συγκριτική μελέτη των κειμένων. Για τις ανάγκες του συγκεκριμένου project έχουμε δημιουργήσει τις παρακάτω ομάδες: α) Φύλα και κοινωνικό κατεστημένο, β) Η πατρική εξουσία(σχέση πατέρα-κόρης), γ) Η γονεϊκή παρουσία και η επίδραση που ασκεί (σχέση παιδιού-γονέα), δ) Φύλλα και έρωτας, ε) Ο αγώνας για επιβίωση. Ασφαλώς η συγκεκριμένη φάση ολοκληρώνεται με τις παρουσιάσεις των αποτελεσμάτων της κάθε ομάδας(αυτό μπορεί να γίνει-κατά την κρίση του διδάσκοντα-και στην τελευταία φάση του project).
Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε τα φύλλα εργασίας που έχουμε δημιουργήσει, όπου και προτείνονται συγκεκριμένοι άξονες μελέτης των κειμένων, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων και να τροφοδοτηθεί γόνιμα ο προβληματισμός στις επιμέρους ομάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου