Σε μια στιγμή αδυναμίας, όταν ο νους ταξιδεύει στου "απείρου τη νυχτιά", όταν οι κεραίες της ευαισθησίας είναι τεντωμένες και ο χείμαρρος των συναισθημάτων ξεχειλίζει, τότε αρκεί μία μικρή σπίθα δημιουργικής έμπνευσης, για να προκύψει κάτι το ευφάνταστο. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η δημιουργία του συγεκριμένου ιστολογίου, με τη φιλοδοξία να αποτελέσει χώρο γόνιμης ανταλλαγής σκέψεων, διανοημάτων, εμπειριών. Στη βάση της προσπάθειας αυτής-που δεν διεκδικεί τα εύσημα του επαγγελματισμού-βρίσκεται η αγάπη για καθετί το ανθρώπινο, για κάθε μορφή πνευματικής δραστηριότητας που ανάγει τον άνθρωπο στη σφαίρα της αιωνιότητας και δεν τον αφήνει να χαθεί στη "σκόνη του χρόνου". Με όχημα, λοιπόν, την ευαισθησία, το όνειρο, τη φαντασία, ακόμη και την ψευδαίσθηση, ας ταξιδέψουμε σε έναν κόσμο που επιμένει να φέρει ακόμα τη σφραγίδα της γνησιότητας, του αλώβητου, του καθαρού, του άσπιλου και αμόλυντου από την πεζότητα και ρηχότητα της καθημερινότητάς μας!!!

Αντί καλωσορίσματος...

Τι νέοι που φτάσαμεν εδώ, στο έρμο νησί, στο χείλος
του κόσμου, δώθε απ' τ' όνειρο και κείθε απ' τη γη!

Κ. Καρυωτάκης, Ελεγεία και Σάτιρες

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΣΕ ΤΙΤΛΟΥΣ

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

Διαφημιστικός Λόγος



  Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών, που αφορά στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας, οι μαθητές θα πρέπει να καταστούν ικανοί να ανιχνεύουν τόσο τα γλωσσικά όσο και τα εξωγλωσσικά στοιχεία(πολυτροπικότητα) με τα οποία συγκροτείται η κειμενική ιδιαιτερότητα συγκεκριμένων κειμένων. Απώτερος στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές τον τρόπο με τον οποίο τόσο τα γλωσσικά όσο και τα εξωγλωσσικά στοιχεία συμβάλλουν στην κατασκευή μιας συγκεκριμένης κοινωνικής πραγματικότητας, που υποβάλλεται μέσω των κειμένων.   Αναλογιζόμενη τη σημασία που το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει στην έννοια της πολυτροπικότητας-εύλογα δεδομένου ότι οι μαθητές έρχονται συχνά σε επαφή με πολυτροπικά κείμενα μέσω του διαδικτύου-αποφάσισα να οργανώσω μία μίνι δραστηριότητα μέσα στην τάξη με αφορμή τη διαφήμιση που παρατίθεται στο σχολικό εγχειρίδιο(Έκφραση-Έκθεση, τεύχος Α΄, Ενιαίο Λύκειο, σσ. 83-85).


ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

1. Αρχικά επεξεργαζόμαστε τη διαφήμιση της σελίδας 84, με άξονες διερεύνησης: α) την έκταση που καταλαμβάνει η εικόνα σε σχέση με το κείμενο, β)τη λειτουργία(συμβολισμό της εικόνας) και τον τρόπο με τον οποίο σχετίζεται με το διαφημιζόμενο προϊόν, γ) το λεκτικό μήνυμα της διαφήμισης και τον τρόπο με τον οποίο εκφέρεται, δ) την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης(μας πείθει ή όχι και γιατί;)
2. Δίνουμε σε φωτοτυπία ένα γενικό σχεδιάγραμμα όπου γίνεται αναφορά στους τρόπους πειθούς, στα μέσα/τεχνικές/τεχνάσματα που επιστρατεύει η διαφήμιση, εγείροντας προβληματισμό και γύρω από τον τρόπο με τον οποίο μια διαφήμιση μπορεί να θεωρηθεί
αθέμιτη(π.χ. ασκείται υποσυνείδητη πίεση, το ερέθισμα δεν γίνεται άμεσα αντιληπρό, καλλιεργείται αίσθημα φόβου και πανικού στο δέκτη, αναπαράγονται στερεότυπα, γίνεται εκμετάλλευση της παιδικής αφέλειας κ.α.)
3.
Ολοκληρώνουμε τη συντομη αυτή αναφορά μας με την ανάθεση μιας ομαδικής δραστηριότητας, στα πλαίσια της οποίας οι μαθητές μας καλούνται να διερευνήσουν τα παραπάνω στοιχεία έχοντας ως σημείο αναφοράς εικόνες πραγματικών διαφημίσεων(έχω επιλέξει 5 χαρακτηριστικές από τις πλείστες που διακινούνται ελεύθερα στο διαδίκτυο), που συνδυάζουν λόγο και εικόνα(σε διαφορετική αναλογία η καθεμιά).

ΑΣΚΗΣΗ
1. Να παρατηρήσετε προσεκτικά τη διαφήμιση που σας έχει δοθεί. Προσπαθήστε αρχικά να περιγράψετε τα στοιχεία της και στη συνέχεια να αναλύσετε τη σημασία/συμβολισμό του κάθε στοιχείου (να λάβετε υπόψη και ποιο μέρος της συνολικής αφίσας/εικόνας καταλαμβάνει η εικόνα) Τέλος, να εξηγήσετε πώς τα στοιχεία της εικόνας σχετίζονται με το διαφημιζόμενο προϊόν.
2. Επικεντρωθείτε τώρα στο λεκτικό μήνυμα της διαφήμισης(αν και εφόσον αυτό υπάρχει) και προσπαθήστε να απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα: α) Ποια θέση καταλαμβάνει σε σχέση με την εικόνα; β) Ποια μορφή προσλαμβάνει το διαφημιστικό μήνυμα; γ) Ποια μέσα/τεχνικές αξιοποιούνται; δ) Ποια τεχνάσματα των διαφημίσεων μπορείτε να εντοπίσετε;

3. Προσπαθήστε τώρα να αξιολογήσετε τις διαφημίσεις με κριτήριο την αποτελεσματικότητά τους (αν πείθουν, αν προσελκύουν τον καταναλωτή ή ακόμα αν λειτουργούν παραπλανητικά)

Notos Galleries υποδέχονται το καλοκαίρι με -25% έκπτωση στα αγαπημένα σου επώνυμα brands!

Για λίγες μόνο μέρες
, κάνε τις αγορες σου σε μάρκες όπως Lacoste, Gant, Desigual, Pepe Jeans, Trussardi, Liu-Jo, Custo Barcelona, Polo Ralph Lauren, Killah, Miss Sixty,Tommy Hilfiger, Timberland, Polo Jeans, Lee, Benetton και... καλό καλοκαίρι, με τις πιο cool προσφορές!
Μην το Χάσεις!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...